Ordförande har ordet

Ordförandebrev 26 februari 2024

Hej!
Igår den 25 februari visade termometern + 4 grader Celsius, duggregnet hängde i luften och det kändes lite småkallt när man var ute och gick. Är det detta som kallas vår? Trots detta något kyliga väder får vi hoppas att det går åt rätt håll och att det inte blir något mer bakslag med snö och kyla!

SPF Seniorerna Elin har haft sitt årsmöte. Val av ordförande och nyval av ledamöter till styrelsen, samt val av revisorer och valberedning förrättades vid mötet. Vid det konstituerande mötet fördelades posterna i styrelsen. Styrelsens sammansättning ser nu ut så här fram till årsmötet 2025:

Ordförande (vald av årsmötet för ett år) Karl-Gustav Larsson
Viceordförande och ansvarig för medlemsregistret Erna Jangenfelt
Sekreterare Gunnar Hedberg
Kassör Kerstin Johansson
Ledamot Villy Bustad
Webbombud och informationsansvarig Roland Gustavsson
Webbredaktör Wivianne Johansson

Vid mötet beslutades också att Wivianne Johansson kommer vara föreningens representant i KPR (kommunala pensionärsrådet) innevarande år.

Revisorer för år 2024
Ordinarie revisorer Hans André
Britt-Marie Eriksson
Revisors ersättare Lars-Erik Bengtsson

Valberedning för år 2024
Sammankallande Roger Axelsson
Ledamot Stig Pettersson
Ledamot Ann Beutler

I årsmötesprotokollet, som inom kort kommer att publiceras på hemsidan, finns mer att läsa om vad som avhandlades på årsmötet.

Ordförandekonferens
SPF Seniorerna Skaraborgsdistriktet kommer att ha en ordförandekonferens den 14 maj i Lidköping. SPF Seniorerna Elin kommer att representeras av Erna Jangenfelt och undertecknad.

SPF Seniorerna Skaraborgs distriktsstämma
Den 11 april hålls årets distriktsstämma på Flämslätt. Från vår förening kommer Gunnar Hedberg, Kerstin Johansson, Villy Bustad och undertecknad att deltaga.

Information om hur du på ett tryggt sätt kan hantera din vardagsekonomi digitalt
Inbjudan till webbinarium om digitala betalningar mm
Betalningshjälpen har i samarbete med bland annat SPF Seniorerna och Mastercard skapat ett utbildningsmaterial om digitala betaltjänster med syftet att alla ska kunna delta i den digitala ekonomin och känna sig trygga i en digital vardag. Läs mer iinbjudan här (ev. måste du hålla CTRL-knappen intryckt samtidigt som du klickar på länken), skicka anmälan och var med den 5 mars!
Om du inte har möjlighet att vara med på detta webbinarium, så kan du läsa mer om digitala betalningar m.m. på Betalningshjälpens hemsida. Du kommer till hemsidan genom att klicka på denna länk Betalningshjälpen. Här finns det guider om bl.a.

E-legitimation
Bank- och kreditkort