Sommardagar 2023

för rekreation på Piperska (anmälningstiden har utgått)

Piperska i Lundsbrunn erbjuder SPF:s medlemmar i Skaraborg en sommarvecka för avkoppling i vilsam miljö.

Piperska tar emot gäster som har ett särskilt behov av rekreation, vila och social samvaro på grund av sjukdom, ålderdom eller livssituation och som kanske vill komma ur en oönskad ensamhet eller känna sig mindre isolerade.
Är du själv i behov av detta eller känner du någon som skulle uppskatta en vilsam vistelse i Lundsbrunn. Då ska du fortsätta läsa.

SPF kan tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan(SV) erbjuda ett antal av våra medlemmar några dagars ”Sommardagar” med helpension, trevlig samvaro och lätta aktiviteter. Allt detta kan vi erbjuda till priset 750 kr för den enskilde deltagaren.
Våra medlemmar kan ansöka om vistelse på Piperska under tiden 7-10 Augusti eller 14-17 Augusti 2023.

Kraven för att du ska kunna ansöka om några sommardagar på Piperska är att:
du ska vara äldre
leva ensam
vara självgående, det vill säga klara dig utan assistans
och vara fullt vaccinerad.

Uppfyller du detta och vill du dessutom komma ur en oönskad ensamhet så kan detta vara din chans till några sommardagar i en harmonisk kurortsmiljö.

Hjälp att fylla i ansökan och svar på frågor lämnas av:
Ewa Colliander           tel 070-673 91 52
Hans-Bertil Fransson tel 070-857 42 92.

Ansökan skickas till SV Skaraborg, Helena Holmberg, senast den 15:e maj 2023.

Du är också välkommen att kontaka:
Helena Holmberg
helena.holmberg@sv.se

Via nedanstående länkar hittar du ansökningsblankett, program för vistelsen och länk till Piperskas hemsida.
->Till programmet för sommardagar
->Till Ansökningsblankett