Försäkringar

Försäkringssakkunnig Karin Hellgren

Tel 0738276855

MEDLEMSFÖRMÅNER FÖRSÄKRINGAR mm

Du som är medlem i SPF erhåller betydande rabatter på dina privata försäkringar. IF och Skandia är centralt förhandlade och Länsförsäkringar är lokalt förhandlade för oss i Skaraborgsdistriktet. Utnyttja dessa rabatter genom att ta del av de förmåner som förbundet respektive distriktet har förhandlat fram med dessa bolag.

Specifik SPF-rabatt lämnas av Länsförsäkringar och IF och den får du när försäkring tecknas eller om du redan är kund, när du anmäler att du är medlem i SPF, alltså rabatten lämnas även på redan befintliga försäkringar. Länsförsäkringar lämnar även rabatt vid försäljning av bostadsrätt.

Skandia tillhandahåller en fördelaktig medlemsförsäkring omfattande Olycksfallsförsäkring respektive Livförsäkring.

Här kan du också läsa om den centralt tecknade Mötesförsäkringen som förbundet tecknat för SPF medlemmar i samband med olika aktiviteter.

Prisbasbeloppet för 2017 är 44.800 kronor.

Se under "Mina sidor" och fliken "Försäkringar"!

För ytterligare information i försäkringsfrågor kontakta mig.