Referat informationsmöte nya medlemmar 2022

Referat från informationsmöten

SPF Seniorernas informationsmöte 2022-10-25

SPF Seniorerna inbjöd nya medlemmar till en informationsträff i Vuxenskolans lokaler. 18 nya medlemmar fick träffa ordf Hans-Bertil Fransson som berättade bl a om styrelsearbete, resor och veteranvetarna.
Birgitta Ribbstedt berättade om programgruppen som tar fram underhållare med mera till våra månadsmöten.

imagen5e7r.png imageku4nk.png

Birgitta och Hans-Bertil informerar

Anne-Catrine Persson informerade om våra spännande berättarcafe. Hon berättade också om motionsgymnastiken.T

ill våra månadsmöten behövs kaffegrupper. Ann-Brith Gustafsson övertygade alla om att en gång om året inte är särskilt betungande och nya arbetsvilliga händer behövs hela tiden.

Göran Bjursten berättade om gruppen som arbetar med att utveckla och administrera hemsidan. Han uppmanade med kraft samtliga att lämna mailadresser vilket underlättar och förenklar kontakt med medlemmarna. Göran tipsade om att ladda ner SPF-appen och att gå in och läsa på hemsidan.

John-Gunnar Nilsson informerade om att han tar fram förslag på studiebesök. Han sa att det gäller att besöka våra månadsmöten där listor läggs ut. Eftersom det ofta är begränsat antal som kan delta blir de snabbt fulltecknade.

Ewa Colliander berättade om väntjänsten och om KPR.
imageuzsaw.png
Mötesdeltagarna fick möjlighet att anmäla intresse på utdelad enkät. Kaffe och smörgåsar serverades och det blev också tid för trevlig samvaro.

Ewa Colliander