Nya medlemmar - välkomstmöte 2023

28 nya medlemmar i SPF Seniorerna hälsades välkomna till föreningen vid en informationsträff i Vuxenskolans lokaler tisdagen den 31 oktober.

Ordföranden i Mariestadsföreningen, Hans-Bertil Fransson och övriga i styrelsen informerade om all verksamhet som bedrivs i föreningen. Deltagarna fick höra om månadsmöte, berättarcafé, veteranquize, utbildningsverksamhet, väntjänst, samt om de resor och studiebesök som just nu planeras. Våra nya medlemmar fick veta hur information om allt som rör SPF presenteras på hemsidan, SPF-appen och vår Facebook-sida.

Just nu är det 42 personer, som på sin fritid, aktivt leder och bidrar till den omfattande verksamheten och nya krafter är alltid välkomna. Under den avslutande kaffestunden, med trevlig samvaro och diskussioner, fick våra nya medlemmar möjlighet att anmäla sitt intresse att själva delta i och vara med att driva olika aktiviteter. Intresset för detta visade sig vara stort och många anmälde sig, vilket förstås var mycket glädjande.

Ewa Colliander och Bengt Johansson