Om föreningen

SPF, Sveriges Pensionärsförbund är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation. Föreningen riktar sig till alla som har rätt till pension oavsett ålder. Föreningen i Mariestad har omkring 800 medlemmar.

Går du in under menyvalet Aktiviteter kan du också läsa om vad vi i vår förening i Mariestad har genomfört för olika sociala aktiviteter, såsom till exempel resor eller frågesport. Där kan du också läsa lite om vad som planeras för framtiden. Under menyn Studieprogram kan du se vilka olika kurser vi planerar och genomför tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan.
Här finns kanske också något du är intresserad av eller nyfiken på?

Att bli medlem

Medlemsavgiften 2024 är 230 kr/person.
Vid frågor kontakta gärna Ewa Colliander tel: 070 673 9152 Epost: ewa.m.colliander@gmail.com

Anmäl dig här->

Varför ska du gå med i SPF Mariestad?
Det finns många skäl men det kanske viktigaste är den fina sociala gemenskapen och att du på "äldre dar" kan knyta nya kontakter.
Sedan har vi förstås det stora utbutet av studiecirklar och aktiviteter som du kan ta del av och inte minst fördelarna med rabatter inom många olika områden.

Titta gärna på vår korta informationsfilm som berättar lite om vad SPF i distrikt Skaraborg kan erbjuda just dig:
Klicka för att se informationsfilmen om SPF i Skaraborg