Studiebesök på Kulturkvarteret.

Föreningens första studiebesök på lång tid pga. covidrestriktioner.

Igår måndag besökte en grupp ur vår förening det stora fina Kulturkvarteret. Vi blev guidade runt i en imponerande byggnad. Fina lokaler där det hålls olika event samt bl.a. biblioteket som nu t.o.m. kan ha böcker som varit inlåsta i källaren förut framme. Men mest imponerade tror jag att vi blev av de stora ljusa lokalerna som användes till konsthantverk. De lokalerna låg högt i huset med en fantastisk utsikt över staden. När vandringen var slut åt vi en välsmakande lunch på Bistron som ligger i entréplanet. Alla var nöjda med denna förmiddag och ser fram emot nästa aktivitet.

Det här studiebesöket kommer igen den 11/4. Det finns några platser kvar. Kontakta Gerd Klingvall tfn. 070-569 04 70.