Årsmöte mars 22

Äntligen kunde vi träffas till årsmöte på Linneagården. 60st kom o trivdes.

Ordf Marie Westling öppnade mötet. Alla hälsades  välkomna däribland nya medlemmar,distriktets representant Birgitta Sundström och från kommunen enhetschef Paolo Sandbom o digitalfixare Maria.
Därefter parentation för de medlemmar som under året avlidit och Marie läste en dikt.
Marie berättade om året som gått. Pga pandemin  har verksamheten varit starkt begränsad, men  boule, kille, bridge och luncher har genomförts. Nu  ser vi fram emot ett bättre år.
Till mötes ordförande valdes Calle Eriksson och sekreterare Eva Synnergård. Förhandlingarna gick snabbt undan. Verksamhetsberättelsen och ekonomirapporten godkändes.  Styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Styrelsen minskades då Lars Göran Åkerstedt slutade. Övriga omvaldes och de flesta i kommitteer likaså.
Birgitta Sundström berättade vad man gör på förbundet och distriktsnivå.
Marie avtackade Lars-Göran för hans arbete i styrelsen med presentkort.
Sedan var vi fikasugna då smakade bakelserna gott. Därefter informerade Paolo om Seniorglädjen och vad man har för aktiviteter. Det finns mycket att ta del av. Det nybyggda  Myranhuset för 55+ fungerar bra med mycket gemenskap o träffar. Vår digitalfixare Maria  talade om sitt jobb, att hjälpa oss i hemmen med det tekniska, telefon-data-mm. Hon har fullt upp  så det gäller att boka tid.
Lotteriet med bla presentkort från Värpebybär hade en strykande åtgång. Vinnarna kan se fram emot färska bär kanske till midsommar.
Ordf Marie tackade för förtroende att ännu ett år leda föreningens arbete och redogjorde för kommande aktiviteter. En trivsam eftermiddag var slut .Vi ser fram emot nästa träff.

Marie Westling