Årsmöte 22 februari

Nu har vi klarat av årsmötet. Fler än 60 medlemmar kom.
Vi började med en fin och god räksmörgås.
Ordförande hälsade alla varmt välkomna. Gäster var Christina Jonsson Klubb 65 och Lisbeth Wernerson från Surabyggden och distriktet.
Parentation hölls för de medlemmar som avlidit under året och Marie läste en dikt av Nils Ferlin.
Därefter började årsmötesförhandlingarna. Hans Strandlund valdes till att leda mötet med sekreterare Eva Synnergård. Verksamhetsberättelsen och revisionsberättelsen lästes upp och godkändes. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.
Föreningen har skickat två motioner till SPF kongressen. "Rätten till en värdig död"  och "Lika förutsättningar för alla åldrar hela livet". Valberedningen hade jobbat bra så valen gick undan. Marie Westling omvaldes till ordförande. Till övriga platser i styrelsen valdes Håkan Håkansson, Eva Synnergård, Mai Thorell, Barbara Kabacinski-Hallström , Stieg Andersson (alla omvalda) och  Eva Ollberg (nyval). Sedan valdes olika kommitteer.
Många föreningar har svårt att få personer till valberedningen, men hos oss går det bra med Marianne Avelin (sammankallade),  Åsa Noren och Margareta Hammarström.
Fyra medlemmar har valt att sluta sina uppdrag och avtackades med blomstercheck. Ordföranden tackades för allt arbete med föreningen och även hon fick en blomstercheck. Ordf avslutade sedan mötet.
Därefter informerade Lisbeth Wernersson från distrikt och förbundet. Ordf berättade om kommande verksamhet.
Lotterna hade strykande åtgång och många fick fina vinster med hem.
Kaffe med tårta smakade alldeles utmärk innan hemfärden.
Marie Westling