Årsmöte 21 februari

Nu har vi haft årsmöte på Linneagården.
Ordf hälsade alla välkomna. Vi hade gäster, från distriktet Elisabeth Fröberg, från Surabygden Lisbeth Wernersson och från Klubb 65 Christina Jonsson. Parentation hölls över de medlemmar som under året lämnar oss. Marie läste en dikt av Nils Ferlin.
Till att leda dagens förhandlingar valdes Bo Rask och till sekreterare Eva Synnergård.
Verksamhetsberättelsen samt ekonomirapporten godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Ordf informerade om kommande verksamhet. Då Förbundskongressen höjt medlemsavgiften med 30 kr så beslutades att vår medlemsavgift därför höjs med den summan år 2025. Alltså till 280 kr.
Ordf Marie Westling hade avböjt omval och då beslutades att det ska bli en arbetande styrelse.
Det innebär att man inom styrelsen väljer sekreterare, kassör och postmottagare.
Styrelsen består av Håkan Håkansson, Maj Thorell, Eva Synnergård , Barbara Kabacinski Hallström, Stieg Andersson och Eva Ollberg alla omvalda samt nyval på Barbro Lejdegård.
Övriga val klarades snabbt av då valberedningen gjort ett bra jobb.
Till valberedning valdes Kerstin Persson ordf nyval samt Åsa Noren omval. Styrelsen fick i uppdrag att tillsätta ytterligare en person i valberedningen.
Elisabeth Fröberg informerade från distriktet samt Lisbeth Wernersson frän Surabygden.
Håkan Håkansson avtackade Marie för alla år som hon varit ordförande med ett presentkort på Västmanlands teater samt en stor tulpanbukett.
Marie tackade för det förtroende hon haft under alla 17 år som hon varit ordförande. Marie berättade att det har varit ett mycket stimulerande och roligt arbete
Vi avslutade dagen med kaffe och Budapestbakelse samt lotteridragning.

Marie Westling