Jubileum 15 är 4 november

Det har redan gått 15 år sedan vi startade vår SPF- förening. Vi firade med en träff på Linneagården och över 80 personer deltog.
De möttes av fint dukade bord som bla dekorerats med prydnadspumpor. Ordförande Marie Westling hälsade alla varmt välkomna och bjöd in till maten som levererats av Hemköp. Potatisgratäng, fläskfile och grönsaker smakade jättegott.
Marie berättade om de 15 åren som gått. Det blev ett axplock från en omväxlande verksamhet med bla resor, studiebesök, friskvård, kille, bridge, boule, trivselkvällar och luncher. Det blev en del aha- upplevelser då vi glömt en del vi varit med om.
Distrikts ordförande Lisbeth Wernersson överlämnade en penninggåva och så även SPF Surabygden.
Ordförande Christina Jonsson Klubb 65  hade satt in pengar på Cancerfonden.
Nu var det tid för  gruppen Smiley med bla Henrik Westman och Sören Ivemyr att underhålla med  ett mycket uppskattat program  som innehöll musik som vi alla kände igen.
Återstod nu bara kaffe med budapeststubbe som smakade bra.
Marie Westling