Teaterresa till Stockholm Tootsie 19 november

Så har vi äntligen kommit iväg på teaterresa efter uppehåll ett par år. Tillsammans med Klubb 65 och Surabygden åkte vi  till Stockholm. Här hemma blåste det en hel del men väl i Stockholm började det snöa lite lätt och det kom några centimeter som sen töade bort.
Vi började med en god lunch på Scandic Grand Central som ligger mitt emot Oscarsteatern. Restaurangen hade fel på fläktsystemet så det var en aning kylslaget. Därefter var det bara att gå över gatan till teatern där vi såg Tootsie en musikalkomedi med bla Robert Gustavsson, Ola Forssmed och Sussie Eriksson.
Det var en fartfylld föreställning med mycket sång, duktiga dansare och en stor orkester. Föreställningen varade i 2 timmar och 45 minuter och den tiden försvann fort. Så väntade bussen för hemfärd. På TV talade man om trafikkaos i Stockholm men inte där vi körde. Det gick fint att åka hem efter en trevlig dag.
Marie Westling