Ett slag för motion

Insändare
Sitt inte ensam.

För några år sedan publicerade Enköpings-Posten små referat från våra aktiviteter som föreningarna från utkanterna skickade in, som till exempel SPF seniorerna Grillby, det kanske blev 7-8 st. på ett år. Men vi undrar bara varför vill E-posten inte längre tar in dessa i tidningen? Ni säger i er marknadsföring att det är oerhört viktigt att bevaka och rapportera även från glesbygden. På den tiden fick ni ju gratis rapporter om vad som hände med det som vi annonserade om, och som vi betalade för. Att få synas i tidningen och berätta för blivande pensionärer och andra läsare hur trevligt det är i våra föreningar, är mycket viktigt och därmed inspirera oss äldre att komma ut bland folk och vara aktiva och röra på sig.
Det är inte alla som kan läsa nyheterna i datorn, därför är det viktigt att publicera händelserna även från utkanterna av samhället, så att vi kan bläddra i tidningen vid frukostbordet för att se vad som sker i ytterområdena också. Och visst finns det mycket att göra, kommunen har till exempel ställt i ordning boulebanor vid torget och på andra platser i stan och det kostar inget att spela där. Veckholm, Grillby, Höken, ja det finns banor på flera andra ställen att vara på. För att inte tala om så mycket andra olika sysselsättningar föreningarna hittar på. Så vi ber er: publicera våra artiklar och gör livet gladare för glesbygden.
Tyvärr tar inte tidningen in artiklar från föreningar längre så det får väl räcka så här.
Vi hörs vidare
Eimer