Stor boule tävling

Enakulan  Arrangerades i år av SPF Trögt och PRO Enköping.

Om man vill få med allt på en enda bild använder jag den här panorama-funktionen som vissa mobiler är utrustade med. Bilden visar hur stor den här tävlingen är. Över 90  tremanna lag ställde upp. Med funktionärer inräknat var det närmare 400 personer på plats. Arrangörerna hade även lyckats med vädret och fantastiskt fina banor. Det var folk överallt som bar sina stolar och bord för att hitta ett bra ställe att fika och samla nerverna vid.

Nisse Cedvall hade hunnit återställa ordningen efter vandalernas framfart, som till och med hade gjort sig besväret att göra fallgropar, ja, hur tänker de ? inte alls.

Det kom lag från Tidö, Södertälje, Gysinge, Trosa, Uppsala m fl. Ja, tävlingen har blivit mycket populär och känd i boule kretsar. I Enköpings posten dagen efter handlade hela mittuppslaget om boule, fin reklam.

Här sitter gänget som överraskade och som var med och kämpade om medaljerna, från vänster Lia,Eimer,Barbro, Ann Mari, Utz, och Robert. Utz med sina damer kämpade till sig en fjärde plats med en väldigt liten kvot skillnad och Lias lag kom på 16 de plats. Verkligen överraskande.

Bengt Olof och Björn fick besök av Radio Uppland. Ett pålitligt och omtyckt inslag är ju alltid varm korv. Att Boulen är en millimeter sport kan man inte tro, här kollar Anders Andersson om hans lag leder, det brukar de göra, för det mesta i alla fall. Utbildade domare fanns på plats om det blev problem. Efter fem tuffa matcher var det dags för husbilar och oss andra att åka hem och sortera alla fina minnen av en oförglömlig dag på Hökens IP och alla boulevänner.

Bild och text: Eimer Boman.