Årsmöte2019 02 26

Tallgården

Dragspels klubben med cittra rösterna underhöll.

Den 26 feb. höll SPF seniorerna Grillby årsmöte i Tallgården med många deltagare.

Trots att TV visade svenska medalj framgångar på skidor i Österrike, och att den 10 gradiga vårvärmen med strålande sol varslande om ljusare tider, så kom ca 48 seniorer till årsmötet i Tallgården Grillby.

Där låg dagordningar, reseförslag, handlingar till nya medlemmar m.m. framdukade till dragspelstoner och härlig kaffedoft. När avgående vice ordförande hälsat alla varmt välkomna hölls en tyst minut för bortgångna medlemmar varpå Barbro Roskvist läste en stämningsfull dikt.
Ordet överlämnades nu till mötesordförande Göran Setterström med sekreterare Gunilla Eriksson vid sin sida. Göran, med klubban i hand, drog snabbt igenom punkterna på dagordningen, där bl.a. vår kassör Maud Johnson konstaterade att ekonomin är stabil och att årsavgiften 260: kunde fastställas.

Så var det dags att föryngra lite i styrelsen som fick följande utseende.
Ordförande: Bengt Thorsell, vise ordförande Monika Jonsson, Kassör Maud Johnson, Sekreterare Gunilla Eriksson plus 5 ledamöter, och som adjungerad Eimer Boman.
Avgående vice ordföranden blev avtackad med blommor, så även sekreterare Karin Oskarsson. Eimer Boman, som varit i styrelsen över 12 år, tackade för ett mycket fint samarbete som varit både lärorikt och roligt. Vidare önskade han den nya styrelsen lycka till med sina nya uppdrag, och framhöll vikten av att jobba vidare med rekryteringen av nya medlemmar.

Eimer Boman och Ingegärd Andersson ansvarar för hemsidan som nu börjar ta form och där vidare utbildning väntar. Undertecknad blir också pressansvarig. Hemliga resor kommer Bengt och Eimer att jobba med. Norgeresan är fulltecknad, och ytterligare resa är under planering.
Kaffe med mackor och kaka spred härliga dofter och sorlet steg igen. Stort tack kaffe gruppen.
Monica Jonsson hade fyllt lotteri bordet med vackra blommor som spreds till några glada vinnare i församlingen. När alla började gå hem samlades styrelsen för eftermöte, det kändes lite sorgligt att inte längre vara med i hetluften.
Mot ljusare tider.

Foto och text Eimer Boman

Dragspelsklubben med cittrarösterna underhöll.

Trots att TV visade svenska medaljframgångar på skidor i Österrike, och att den 10 gradiga vårvärmen med strålande sol varslande om ljusare tider, så kom ca 48 seniorer till årsmötet i Tallgården Grillby.

Så var det dags att föryngra lite i styrelsen som fick följande utseende.

Kaffe med mackor och kaka spred härliga dofter och sorlet steg igen. Stort tack kaffegruppen.
Monica Jonsson hade fyllt lotteribordet med vackra blommor som spreds till några glada vinnare i församlingen. När alla började gå hem samlades styrelsen för eftermöte, det kändes lite sorgligt att inte längre vara med i hetluften.
Mot ljusare tider.

Foto och text Eimer Boman