Boule info 2

Nu har våra duktiga frivilliga städat Vikinghallen och Grillbybanorna. Det påminner lite om ett kännt utsläpp som sker i våra hagar varje vår. Skillnaden är väl att vi inte hoppar och skuttar som våra fyrbent vänner gör. Men glädjen är stor och lite spänd, för det är stor skilnad att spela boule inne och ute.
Banorna har torkat upp lite ojämt. Det ska bli spännande att se hur utebanorna vid hallen kommer att kännas. I skrivande stund ska ett gäng vänmedlemmar från Grillby delta i Södra Trögds förenings K.M. i enmanna spel, det ska bli spännande. Vi ska visa att även en liten förening kan blanda sig i toppstriden så att vår ordförande kan känna sig lite stolt, han är ju så intresserad. Det har kommit några nya medlemmar som också deltar i Boule spelandets ädla konst.

Jag återkommer: