Härliga gänget

• Vår tårta

SPF seniorerna Grillby våravslutning 2023

Ett strålande vårväder lämnade vi utanför och gick in i Villberga församlingshem för att träffa kompisarna igen och tillsammans fira våravslutningen med sång och musik. Bengt Thorsell hälsade alla 43 SPF-are varmt välkomna och undertecknad pratade lite detaljer inför den stundande hemliga resan om ett par veckor. Några ställer ledande frågor för att jag ska försäga mig om resans mål. Tji fick ni.

Inom föreningen finns tydligen dolda talanger. Bengt Larsson tog med sig sina kompisar Lennart och Hans-Erik, deras artistnamn-Trio HEBELIN- och de bjöd på en riktigt trevlig underhållning. Kramgoa låtar som vi kände igen och gnola med till. Ja, det blev en riktigt mysig stämning i salen.

Det är fint för oss pensionärer att vara med i SPF seniorerna och kunna träffas under trevliga arrangemang som styrelsen ordnar med.

Vi uppskattar verkligen att ni gillar det vi gör och kommer så mangrant.

Tror inte att det är så många föreningar som kommer upp i nästan 45% besök på sina möten.

Med risk för att vara tjatig vill vi bara påminna om att vi måste hjälpas åt att  värva nya medlemmar, kasta inte lästa- SENIOR- tidningar utan ge dom till vänner och bekanta och berätta gärna hur fina möten och träffar vi har i vår förening. Välkomna till oss alla nya medlemmar.

Nu började vi verkligen bli riktigt kaffesugna. Styrelsen  serverade nu något av den vackraste smörgåstårta vi sett, och inte bara det, den var riktig, riktigt fyllig, välbalanserad och god med många smaker. Ett bra betyg är när alla började smaka på smörgåstårtan så blev det tyst i lokalen. Nu fick vi helt plötsligt annat att prata om.

Den som gjort detta måste vara en stor talang i bageri världen.

Trion spelade ett par låtar till och tackade för sig med rungande applåder på resan. Lotterna tog snabbt slut och några blev glada. Kaffegruppen jobbar som vanligt hårt men den här gången blev det lite extra jobbigt därför att diskmaskinen har varit trasig sedan en tid tillbaka.

Stort tack till alla som har hjälpt till så att denna dag blev så minnesrik och

fin.

Bild och text: Eimer och Ingegerd.      Vi samarbetar med  Studieförbundet Vuxenskolan.