Full fart i Hallen

Vårserien pågår för fullt i Vikinghallen i Veckholm. Den tävlingen är mycket pristichfylld bland pensionärer. Träning har pågått sedan höstserien avslutades. Denna mycket sociala samvaro har både gemenskap, spänning, nervdarr, humor, gråt och skratt. Med andra ord livsviktigt för hälsan. Men Boulesporten spelas givetvis också av ungdommar, vid stora SM spelade två tonåringar final. I hallen deltar spelare från distriktet därav tre lag från Grillby.

Nu har grundspelet vänt och nu ska vi möta varandra igen. För Grillby gängen är läget att alla tre lagen ligger på final plats , men det är många matcher kvar så allt kan hända, nu gäller det att gilla läget och ge allt fram till finalomgången som spelas den nionde april. Nu håller vi tummarna.

Jodå, bland de 24 lagen i grundserien gick alla tre lagen från Grillby till finalspelet den 9/4 kl 10.oo Lias lag med Tomas och Eimer vann alla tre matcherna i dag och blev tvåa i vår grupp. I finalen nollställs alla resultaten, så då kan allt hända igen.

Här kan ni se resultatet:

Återkommer med mer information.

Nu är Vårserien 2024 färdigspelad efter mycket spänning, dramatik, tolkningar av regler mm Grattis ! Anders, Barbro, och Nisse som segrade i den jämna och spännande finalen. Kanske för mycket spänning för våra gamla hjärtan, men som tur är finns det ju pacemaker som håller hjärtat på ett nyttigt nivå. Boulespel är mer komplicerat än man tror, ​​​​konsten ligger i att ge arm och fingrar rätt signaler när man kastar. Man måste vara helt inne i sin egen bubbla och inte bry sig om när folk står bredvid och pratar lite extra högt när man försöker koncentrera sig. Viktigt också att laget håller ihop även i motgång. Nu kommer en annan spelare med egna idéer, nämligen banan, som också vill ha ett ord med i spelet. De som sköter banorna i Vikingahallen gör ett fantastiskt jobb, det är inte deras fel att vi kastar dåligt, de kan inte se alla ojämnheter där kloten ska landa. Jag, som ofta är i hallen, ser och hör hur mycket jobb de lägger ner på våra banor och dessutom på sin fritid. Samma sak gäller på Grillbys utebanor där man får vänta på att snödrivorna ska smälta, samt rycka upp tallskott och kratta barr innan det går att använda banan. Ett varmt tack till alla som jobbar idéellt för allas vårt välbefinnande. Roligt också att Grillbys tre gula lag var med i finalspelet i år. En hedrande femte plats tog Otz, Barbro och Robban, bh gjort. Nu får vi ladda om inför kommande tävlingar på våra respektive banor. Kom inte och säg att Boulespel saknar intresse, här en bild från -Ena kulan- där 98 tremannalag deltog och där Grillby lagen var högt upp i listorna även då, fjärde och 16 de plats. Vi ses på krattat grus framöver.

Bild och text Eimer