Prova på

Värva nya spelare genom att prova på

• Boulens Mecka

Du är inte för ung eller för gammal  för att börja mad boule spel.

Ibland undrar man , hur kan det vara så roligt att kasta ett klot mot en rödfärgad lille? Därför arrangerade SPF södra Trögd med en trivsel och -prova på lördag,- vid Vikinghallen i Veckholm för de som aldrig hållit i ett klot, att komma och testa, äta korv, fika, och även lite hjärngympa vid tipsrundan, samt ha trevligt tillsammans. Det kom oväntat många som var nyfikna och fick sakkunnig hjälp med teknik, taktik, koncentration, och en massa annat, av föreningens mer vana spelare. Det är faktiskt mycket att tänka på innan man kastar ett klot mellan sex och tio meter för att komma så nära lillen det går.

Skämten och pikarna kan ibland verka tuffa men alla vet att i botten finns en familjär känsla av gemenskap, sammanhållning, och vänskap som bidrar till denna samhörighet. Någon kom och frågade om hur mycket medlemskapet kostar, och det är väl ett gott betyg till arrangörerna som dagen till ära bjöd på allt, dessutom var det hembakat till kaffet av någon hjälpsam medlem. Vädrets makter var också på gott humör.

Jag är nog inte ensam om att tycka att denna lördag i Juli blev en minnesrik dag. Varmt tack till alla som jobbat med allt från SPF Boulesektionen Grillby.

Ni vet väl att det också finns mycket fina banor vid Skogsvallens IP i Grillby med gott om plats om ni känner för att prova på, ni är alltid välkomna, vi tränar på måndagarna kl.10,00.

På vinterhalvåret hyr vi hallen i Veckholm, måndagar kl. 13.00

Text och bild Eimer Boman