Villberga församlingshem

Vad härligt, nu kan vi i vårat gäng börja träffas och ha trevligt igen. En vacker sensommardag i Villberga församlingshem samlades drygt 40 medlemmar för att träffa gamla vänner och bli uppdaterade på vad som hänt uti bygderna.

Bengt Torsell hade svårt att göra sig hörd när han skulle hälsa alla välkomna, han underströk vikten av att fortsätta vara försiktiga så att vi kan fortsätta att träffas under så här trevliga förhållanden.

Så inga kramar, vi armbågade oss fram, ja, ja, det är ju fortfarande stor försiktighet som gäller. Monika Jonsson hade bokat en mycket duktig sångare Peo Olsson, Artistnamn Leanders, som fick det att låta som det var en hel orkester i salen. Bara gamla kramgoa låtar som fick örhängen och stela nackar att röra sig i takt, blickarna och tankarna försjönk i minnen från förr då man fick kramas hur mycket man ville och mer där till. Kanske en och annan tår kom smygande också. Ja stämningen var med andra ord på topp.

Ingegärd Andersson informerade om att vår förening även ska synas på Facebook. Vi är långt ifrån färdiga ännu, tanken är att SPF Grillby ska visa vad vi gör och synas lite mer och inte bara på hemsidan.

Kaffegrupp 1 ska ha stort tack för smörgåsar och bakelser, mycket gott. Monika Jonsson hade fått till ett riktigt fint prisbord till lotteriet. Säby Frukt sponsrade med bland  annat fina äpplen från deras gigantiska äppelodlingar.  Ett varmt tack till alla som bidrog.

Vår rese ansvarige Rune Haag berättade att vid nästa månadsmöte kommer Jennie Högberg från Högbergs Buss och redogör för rese läget. Rune är beredd att starta planeringen för nya spännande resor så fort läget så medger.  Vår ordförande tackade alla som bidragit till den gemytliga stämningen.

Text och bild Eimer Boman

• Nostalgi tripp