Vi kämpar på

Nu är det fullt ös i Vikinghallen

Den populära höstserien har nu startat med två spelade omgångar och lagen från Grillby ligger just nu på övre halvan och har chansen att gå till final, det gäller att bli bland de sex främsta i varje grupp för att få äran att representera sin förening i finalen som spelas i slutet av november. Jag kommer att uppdatera om läget framöver. Det är 24 tremanna lag som kämpar om äran.

Tremanna lagen från Grillby består av följande:

Barbro Rosqvist, Utz Hubel, Robert Källman.

Inger Andersson, Mats Hjärtkvist, Roland Florin.

Lia Sandström, Eimer Boman, Tomas Ekblom.

Jag vill passa på att önska Anitha Thorsel  ett snabbt till frisknande efter den tråkiga olyckan, Vi tänker på dig.

Den 14 nov.  Lagen har verkligen kämpat hela vägen och stämmningen har varit pirrig och bra. Undertacknad har tyvärr tappat två av sina medspelare lagom till finalen på torsdag. Så nu kommer två andra utifrån och ersätter Lia och Tomas, ni har spelat så bra, tack för det. Men mitt nya lag ska verkligen kämpa för Grillby.

Ett stort grattis till de tre Trögd lagen som intog prispallen. Men ni ska veta att nu är ni jagade villebråd.

Nu sitter jag här ganska trött efter fem matcher i finalenomgången där 12 lag deltog. Vi var två lag från Grillby som kämpade oss fram till finalen. Mats Hjärtström, Roland Florin, och Margareta Lagervall kom på en hedrande åttonde plats. Underteknad fick skaffa två reserver, IngaLill Jonsson och Börje Karlsson, och vi slutade på femte plats.

Så sammantaget, av totalt 24 lag blev Grillby lagen 5a och 8a i hela serien. Vår lilla förening är med och kämpar på bra.

Stort tack till  Arrangörerna som jobbat hårt för att få allt att fungera så bra.  Vi ses i vårserien.