Vårstädning i V-hallen

Städ dag Vikinghallen 2023-5

Efter ett års ständigt spelande och andra engagemang i Vikinghallen så kräver den också underhåll och städning både ute och inne.
En solig och fin lördag i maj träffades ett gäng boulespelare för att snygga till vår kära hall med utebana och allt, och nog finns det jobb. Skarvarna mellan plattorna gjordes rena från ogräs och möblerna till uteplatsen bars ut för kommande kafferaster. Senare ska det även gallras bland tujorna så att den nytvättade skylten syns bättre, skylten fick sig en rejäl ansiktslyftning när Carl Rune Pettersson nästan offrade livet för att nå upp, men Bengt Olov såg till att ingenting hände. För att inte tala om alla fönster som Barbro Hellström och Kaija Harju kämpade med.
Innan bilarna kom så fälldes också halvruttna träd som stod farligt nära parkeringen. Jerry förstärkte räcket ner mot entren så det ska kännas säkrare till kommande vinter. Det sopades och putsasades på alla håll och kanter. Nu börjar det dofta härligt från grillen där Anders Andersson har fullt upp med att vända korvarna så grillningen blir riktigt bra, och att det ska räcka åt alla. Mitt bidrag till städningen var att hålla mig undan och inte springa i vägen. Är man 91 så tar man sig vissa friheter.
Om en vecka blir det ju KM i singelspel, det blir nästan 35st. som ställer upp och tävlar, Det ska bli riktigt roligt att komma till den välkomnande fina anläggningen med utmärkta banor. Ett stort tack till alla som jobbar och sliter för allas glädje helt ideellt, det betyder så mycket.
Dagens jobb är nu klart, men nu undrar alla, ska vi stanna kvar och spela fyra matcher eller åka hem och vila. Klart vi ska spela var vi rörande eniga om, och så blev det.
Vill härmed tacka föreningen för den goda korven med tillbehör, och för att ni finns.
Bild och text Eimer Boman