Resultat

Boule final resultat i Vikinghallen. Här ser vi stolta Boule Vikingar, men man blir lika glad för en tionde plats.

2019-04 Den fullsatta Vikinghallen i Veckholm hyllade Boule finalens segrare med varma applåder.
Efter att under flera veckor spelat en händelserik grundserie så gick 16 lag av närmare 40 tremanna lag vidare till finalen. Mycket publik trängdes för att få uppleva spänningen och dramatiken. Den duktiga tävlings ledningen hade som vanligt gjort ett mycket fint jobb för att få allt att fungera. Nils Sedvall höll också ett kort tacktal över hur nöjda alla var med ett fint arrangemang.
Kaija Harju, Lejf och Kerstin Persson vann alla fem matcherna i finalen och fick först av alla ta emot medaljer och sedan välja bland allt gott som fans på prisbordet.
Denna tävling arrangeras vår och höst och är alltid lika populär. Att bli kallad vårens vikingar i boule det är fint att ha hemma i prisskåpet. Att denna form av samvaro är så betydelsefull vittnar ju det stora intresset om, oavsett vilken pensionärs förening man är med i, vi sitter ju alla i samma båt på väg mot samma mål. Boule är ju inte bara en sport för äldre. I senaste SM finalen kämpade en 16 åring mot en 17 åring om det åtråvärda SM guldet. Vi får hålla oss på lite lägre nivå, men oj! så roligt vi har. Nu ska vi träna vidare för det kommer fler stora tävlingar under sommaren som vi ska delta i, för att slutligen kvala till höstens seriefinal. Ett varmt tack till tävlingsledningen för ett fint jobb. På en hedrande 10de plats kom Grillbylaget med Inger Andersson, Matz Hjärtström och Monca Jonsson.
Text och bild Eimer Boman