Fina banor

KM i singel Buole

Den välorganiserade tävlingen i Boule singelspel på de fina utebanorna vid Vikinghallen blev en spännande uppgörelse där var och en inte hade någon lagmedlem att skylla på när det gick snett. 09.00 startade 38 påpälsade tävlande förväntansfulla tävlingarna. Spänningen var påtaglig men mycket vänskaplig, vi hjälpte varandra att jämna till banan när så behövdes, men innerst inne vill ju var och en vinna. Fram på dagen åkte kläderna av alteftersom värmen steg och det blev riktigt skönt.

Ett stort tack alla friviliga som alltid ställer upp och hjälper till, ja även att listorna kommer upp på tavlan så snabbt tack vare kunniga medlemmar.

Vänn medlemar från Grillby deltog med fem spelare och hamnade ganska högt upp bland alla proffsen, bra jobbat, det visar ju också att framgångarna i Enakulan inte var någon tillfällighet. På resultatlistan ovan ser ni hur det gick. Hoppas vi får fler att komma och spela Boule på vår egen bana vid skogsvallen i Grillby, ni blir alltid varmt välkomnade. Det har kommit fram önskemål att vi också kanske kan arrangera någon form av tävling i Grillby, något att fundera över. Nu laddar vi om för kommande äventyr.
Bild och text Eimer.