Villberga

Årsmöte 2023 03 01 Villberga Grillby
I sjugradig vårvärme anlände SPF medlemmarna Grillby till Villberga för att delta vid årsmötet i församlingshemmet. Ordförande Bengt Thorsell hälsade alla välkomna och förhandlingarna kunde börja. Det visade sig att styrelsen skött sina uppgifter så bra att de fick förnyat förtroende även detta år. Det är god ekonomi i föreningen tack vare en duktig kamrer. Vidare berättade Rune om sina resor, han presenterade en ny resa till Vaxholm, en hel dagsresa som lät intressant. Det ska ske den 17 maj. Vi samarbetar även med Södra Trögd när det gäller resor för att kunna fylla bussen vid till exempel långresor.
Två representanter från Sparbanken Enköping kommer ut till Lötgården den 31/3 13.00 för att informera om hur vi ska agera när okända personer ringer från när och fjärran för att lura av oss våra besparingar. Annons kommer. Detta gör vi också tillsammans med grannföreningen. Dessutom har ett flertal medlemmar från vår förening blivit vän medlemmar hos grannarna för att få träna i Boule hallen hela året.
På tal om boule så avsade sig Sune Jonsson ansvaret för Grillbys Boule sektion. Nu ska Mats Hjärtström och Roland Florin ta över ansvaret. Tack Sune för alla års pyssel med detta.
Så var det dags att anfalla smörgåsbordet och förse oss med härliga mackor och kakor som grupp 1 försåg oss med. Bra jobbat. Lotterna tog snabbt slut under det att dragspelsklubben underhöll oss med fina gamla låtar. Det har varit lite tradition att de ska spela på våra årsmöten, det har blivit många år nu, gissar att det är ca 30 år. De håller ju på att trappa ner nu och kanske tar lite mindre spelningar framöver. De fick en blomma som tack och lycka till.

Som helhet var det ett bra möte frånsett att det hördes lite dåligt längst bak i lokalen, det här är nog något vi får jobba på och förbättra, finns några förslag vore det bra ? Det kanske går att duka så att den som pratar kan stå mera i mitten av rummet, bara en tanke.
Styrelsen hade sedan ett extra möte där medlemmarnas ansvarsområden klubbades och fastställdes.
Väl mött på kommande träffar.
Bild och text Eimer.