Månadsmöte april-24

Trevligt månadsmöte på Tallgården 23/4 -24.

Månadsmöte april -24

Var får han allt ifrån? Vår kära Eimer, dagens underhållare. Det undrade vi, knappt 40 glada SPF-medlemmar på vårt aprilmöte. Trots att den värsta kylan släppt var det skönt att komma in på Tallgården där borden var vackert dukade och förväntningarna höga.

Efter det att vår ordförande, Bengt Thorsell hälsat alla välkomna och informerat om att avgiften vid våra månadsmöten tyvärr måste höjas nästa termin, från idag 100 kr till 150 kr. Därefter berättade Rune om Våravslutningen på Ekolsunds värdshus och slott den 28 maj, intresseanmälan skickades runt där man även fick välja mellan två frestande alternativ till lunchen. Rune berättade även om en planerad resa till Engelsbergs bruk och Oljeön, intresseanmälan visade att många är intresserade.

Roland Florin informerade om boulen, en viktig och uppskattad del av vår verksamhet. Alla är välkomna att testa!

Ingegerd informerade kort om att nyheter och kommande arrangemang finns på hemsidan under fliken Nyheter.

Så tillbaka till frågan: Var får han allt ifrån, vår kära Eimer? Det kan man verkligen undra. Vi blev bjudna på så fyndiga och roliga texter med lokala inslag framförda mjukt och fint till eget gitarrkomp. Episoder från yrkeslivet och roliga historier blev vi också bjudna på. Vi satt som tända ljus för att inte missa ett enda ord och ibland behövdes lite tid för att poletten skulle falla på plats och vi kunde förstå den fyndiga formuleringen, han vet hur man gör vår egen Estradör! Vilken klippa du är Eimer och vilken förmån att vi får ha dig i vår förening!

En kul ide som Eimer kläckte var att vi alla, vid något tillfälle, kan berätta någon episod eller liknande ur vår egen ”historia", vi har ju varit med länge och har många minnen som vi kan dela med oss av.

Ett kul och användbart knep fick vi också av Eimer, nämligen att när man Googlar så finns där på Googelraden längst till höger två små symboler, en mikrofon och en kamera. Klicka på mikrofonen och säg det du vill söka på och vips, så har du svaret på skärmen. Om du klickar på kameran och riktar den mot något du vill veta mer om, tex en växt eller något föremål så får du svar även där. Fiffigt och kul!

När vi suttit stilla eller legat i sängen och ska resa oss och komma igång igen fick vi fina tips av Barbro, hon lärde oss även hur vi gymnasisterar våra armar, händer och fingrar. Bra tips, använd dem och träna en stund varje dag!

Tänk så gott det var med kaffe och fina mackor och gobit, stort tack till kaffegrupp 3 som gjort så fint för oss!

På vinstbordet fanns det gott om lockande vinster och ” som vanligt" blev det några som blev glada och några som får hoppas på bättre lycka nästa gång!

Efter ännu ett trevligt möte säger vi tack till varandra och hoppas vi ses vid Ekolsunds slott och värdshus den 28 maj!