Chokladfabriken 24 januari

Studiebesök med lunch 24 januari 2023 – Chokladfabriken, Renstiernas gata 12

Besöket inleddes med att vi blev serverade soppa, en mycket uppskattad sådan, med bröd och smör därtill. Inte blev det sämre av tårtbuffén och pralinerna som vi därefter bjöds på tillsammans med kaffet. Därefter förflyttade vi oss 2 trappor upp till själva fabriken där Ellinor, en av ägarna, berättade utförligt om hantverket, råvarorna och smakerna i chokladen. Råvarorna är a och o, varje ingrediens väljs noggrant ut och chokladen som används är alltid från några av världens främsta leverantörer och är spårbar ner på plantagenivå, detta för att det ska kunna säkerställas att den har odlats under bra villkor.

Chokladfabriken har tillverkat praliner, chokladkakor, bröllopstårtor, glass ock bakverk sedan 1997. Grundat av nuvarande ägare Martin och Ellinor Isaksson. Martin med  förflutet i kocklandslaget har ytterligare 8 konditorer till hjälp för att tillverka alla godsaker till deras 3 butiker.

Vi var 29 medlemmar som deltog vid studiebesöket och som mätta och mycket nöjda tackade för det trevliga mottagandet och den fina servisen som verkligen uppfyllde våra förväntningar.

Länk till Chokladfabriken!