Nyttiga adresser

Fixartjänst hjälper dig i hemmet med vardagliga arbetsuppgifter som t ex att byta glödlampor, flytta möbler, sätta upp gardiner och mycket annat. Ring kommunens växel 035-13 70 00 eller  Tryck här>>

Digital fixare hjälper dig med appar, digitala tjänster, sociala medier och andra kommunikationsverktyg, som du behöver i vardagen. Ring kommunens växel 035-13 70 00 eller Tryck här>>

Trygghetsringen – daglig påringning för dig i eget boende, tel 076 841 58 00 eller 076 848 58 00 (telefonsvarare).

Alla Hjärtans Hus, Kyrkogatan 3, är en öppen mötesplats för äldre. Den drivs av frivilliga, organisationer och föreningar med stöd av kommunen. Öppettider: måndag – fredag kl 10.00 – 16.30, lördagar kl 10.30 – 13.00, söndagar kl 12.45 – 16.15.
Telefon receptionen: 035 13 79 44 kl 12.30 – 16.30. För information och program mm Tryck här>>

FÖRSÄKRINGAR
Att ha rätt försäkring är en trygghet, som SPF Seniorerna erbjuder sina medlemmar. Försäkringarna är knutna till ditt medlemskap i föreningen och ger i vissa fall bra rabatter.

Skandia har bland annat en frivillig gruppförsäkring.
If har förmånliga rabatter på vissa försäkringar
Länsförsäkringar har, förutom rabatt på försäkringar, internetbank och bankkort utan kostnad.
För mer information Tryck här>>

Mötesförsäkring hos Skandia. Omfattar alla medlemmar under möten eller andra arrangemang anordnade av SPF Seniorerna samt under färd till eller från aktiviteten.
Mötesförsäkringen gäller även vid oavlönat arbete som utförs på uppdrag av SPF Seniorerna. Mötesförsäkringen betalas av förbundet och behöver inte tecknas av den enskilde medlemmen utan ingår i medlemsavgiften.
Olycksfallsanmälan Tryck här>>