Årsmöte 2016

Årsmöte, månadsträff, SPF Seniorerna Nolaskogs avd. nr 211, tisdag 23 februari klockan 13.00 EFS Kyrkans samlingslokal Lasarettsgatan 9.
(OBS. Lokalen är inte vår ordinarie möteslokal).

Program:

• Parentation över bortgångna medlemmar leds av Anders Nyberg, med sång och musik av Bertil Sjödin.
  • Årsmötesförhandlingar.
  • Föreningen bjuder på kaffe och semla dagen till ära.

Varmt välkommen!

Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan.

Årsmöteshandlingar:
1. Årsmötesförhandlingar 2016
2. Verksamhetsberättelse för 2015
3. Revisorernas berättelse
4. Verksamhetsplan för år 2016
5. Beslut om medlemsavgift för år 2017
6. Motion från Anna Lys
7. Valberedningens förslag till styrelse och funktionärer 2016
8. SPF Seniorerna Nolaskogs inventarieförteckning år 2015

Mötesreferat SPF Seniorerna Nolaskogs årsmöte år 2016.
EFS Kyrkans samlingssal var välfylld när ordförande John-Ivar Lundberg hälsade välkommen till årsmötet 23 februari 2016. Till pianospel av Bertil Sjödin sjöngs psalmen Blott en dag före Anders Nybergs parentation och minnesord över de femton medlemmar som gått bort under det gångna året. Efter en tyst minut sjöngs Härlig är jorden.

Åke Andersson valdes som mötets ordförande och Lilean Byström som sekreterare. Valen hade förberetts väl av valberedningen och kunde genomföras raskt och smidigt.
Styrelsen för år 2016 beslutades bestå av 9 ledamöter och utgörs av:
ordförande för 1 år John-Ivar Lundberg, omval.
Ledamöter nyvalda för 2 år, Christina Eliasson, Anne-Marie Lundquist och Lena Broddeskog.
Nyvald ledamot för 1 år Eivor Grundström.
Omval för 2 år av Ronny Edmark.
Hans Nordin, Sven Lundgren och Sven-Erik Sjöström har alla 1 år kvar av deras mandatperiod.
Till revisorer valdes Jan-Olof Pettersson och Margareta Sjöström. Revisorsersättare Barbro Lundgren.
Till representant i SPF samrådskrets styrelse valdes John-Ivar Lundberg, ersättare Sven-Erik Sjöström.
Ombud valdes till samrådskretsens årsmöte 16/3 och SPF:s distriktsstämma 13/4. Den uppskattade valberedningen önskade inte låta sig föreslås för omval. Det uppdrogs till styrelsen att föreslå ny valberedning.
Styrelsens verksamhetsberättelse för 2015, ekonomirapport för 2015, budgetförslag för 2016, revisionsberättelse, verksamhetsplan för 2016, godkändes. Mötet beslöt att bevilja styrelsen ansvarsfrihet för 2015. Förslagen från styrelsen, medlemsavgift, årsarvoden, behandlades och godkändes. Med anledning av en inlämnad motion angående trygghetsboende eller annat särskilt boende, beslöts att en arbetsgrupp skapas i föreningen i denna fråga.

Föreningen bjöd på kaffe med semla, och mötet avslutades med
ordförandens avtackning av avgående ledamöter och tack till alla deltagare vid mötet.

Sven-Erik Sjöström