Rapport från Årsmöte 2018

Örnsköldsviks församlingshem

SPF-Seniorerna Nolaskogs 43:e årsmöte avhölls i Örnsköldsviks Församlingshem fettisdagen den 13 februari.
Ordförande Ronny Edmark hälsade välkommen och mötet inleddes med parentation över de 21 bortgångna medlemmar som lämnat oss under året. Greger Jacobsson omramade akten med två vackra pianostycken, "Ta mej till havet" och "Amazing grace". Anders Nyberg förrättade så parentationen värdigt och högtidligt.
Åke Andersson och hustrun Vivianne valdes att sköta årsmötesförhandlingarna som de skötte med bravur! Det kommande årets styrelse blev: Ronny Edmark ordförande, Christina Eliasson, Lena Broddeskog, Erika Manthey, Svante Lundberg, Leif Persson, Monica Sjöblom, Kurt Olsson och Lars Silverlöf. Den föregående styrelsen beviljades full ansvarsfrihet och övriga funktionärer valdes helt enligt valberedningens förslag.
Avgående styrelsemedlemmarna Eivor Grundström, Ann-Mari Lundqvist och Hans Nordin avtackades med blommor.
Mötet avslutades med fettisdagsfika i form av semlor och kaffe.