SPF Julbrev 2024

God Jul och Gott Nytt År önskar SPF Seniorerna Nolaskogs

Bästa medlem!

Nu hoppas vi på en ”riktig” vinter! Vi ser fram emot att kommunen plogar upp fina vintervägar, bland annat som här på Bäckfjärden, så att vi kan nyttja naturen och vara aktiva. Tiden springer iväg med oss, trots att vi tillhör en grupp som börjat gå ”ganska långsamt” fram. Men vad göra, vi måste sträva efter att anpassa oss och göra det bästa av allt som händer runt omkring.

Det är turbulenta händelser i vår omvärld, både på nära håll och på avstånd. Mycket kan vi inte påverka, men vi kan ändå glädjas åt att det skapas träffar och aktiviteter där vi kan mötas och utbyta tankar, skratta, ställa frågor och lära oss av varandra samt nya saker. Som medlem i SPF Seniorerna Nolaskogs får du två gånger om året ett aktivitetsprogram där du kan ta del av vad föreningen planerar. Ta även del av informationen på hemsidan, vi fyller på allt eftersom det dyker upp nya uppslag. Glöm inte att anmäla dig, på hemsidan! Förutom att ha roligt och trevligt arbetar SPF med viktiga frågor som rör oss seniorer. Det arbetas på bred front, alltifrån din lokala förening till distrikts- och centralnivå. Här listar vi fem starka skäl att vara medlem i SPF Seniorerna! - Ett enkelt sätt att träffa nya och gamla vänner - Delta i aktiviteter, kurser och resor - Stödja arbetet för seniorernas villkor i samhället - Dra nytta av centrala och lokala medlemsförmåner - 9 nummer av medlemstidningen Senioren (värde 441kr/år) Nu blickar vi framåt mot trevliga, sköna juldagar samt ett nytt händelserikt år med nära och kära!

Väl mött nästa år igen!

SPF Seniorerna Nolaskogs styrelse vill tacka för det år som gått samt önska er alla en God Jul och Ett Gott Nytt År.