SPF Nolaskogs Sommarbrev 2023

Bäste SPF-medlem!

Det sägs att tiden går fort när man har trevligt. Troligen har vi haft det riktigt bra för det känns som om det var igår vi skickade ut vårt julbrev. Men sanningen är att ett antal månader har passerat och visst har det hänt massor om vi tänker efter, både runt om i världen och i vår närhet. Vi har fått ta del av både sorg och glädje.
Hur har då vintern och våren varit inom SPF Seniorerna Nolaskogs?

Många är vi som har träffats i olika sammanhang.
Vi har samlats på våra månadsträffar, där vi har fått ta del av både underhållning och intressanta föreläsare. Vi har även haft glädjen att umgås vid Pubkvällar på O ‘Learys samt vid Afternoon Tea på Statt. Vi har gjort teaterresor samt studiebesök och stadsvandringar i vår närhet, mm. Liknande träffar kommer också att erbjudas till hösten. Det kommer även att startas en studiecirkel som ger tips på hur man kan använda mobilen. Vår ambition är att hitta flera nya spännande former för att kunna träffas och uppleva saker tillsammans. Vi har några nyheter på gång!
SPF Seniorerna, lokalt, regionalt och på riksnivå fortsätter att påverka och granska intressepolitiken i kommuner, regioner och stat, genom att ställa kloka frågor, skriva insändare och granska hur de sköter äldreomsorg, vård, bostadsplanering och tillgänglighet. Ta tillfället i akt vid novembers månadsmöte att ställa frågor till Välfärdsnämndens ordförande, Annica Jonsson som besöker oss då.

Allt eftersom evenemang/aktiviteter/cirklar blir klara presenteras de på SPF Seniorerna Nolaskogs hemsida, spfseniorerna,se/nolaskogs, där gör du även din anmälan.
Som bilaga till detta brev får du med ett program över de aktiviteter som är klara.

Vi startar upp höstens verksamhet med en träff på Kanotcentralen i Själevad, den 24 augusti, kl:11–14, med förtäring och underhållning. Ingen avgift, ingen anmälan.

Vi i styrelsen vill rikta ett varmt tack till er medlemmar för ert engagemang. Vi hoppas att ni fortsätter att vara aktiva och genom att ställa er kompetens och era erfarenheter till förfogande, kan vi tillsammans utveckla SPF Seniorerna Nolaskogs till en aktiv och intressant förening.

Till sist vill vi i styrelsen önska er alla en skön och trevlig sommar! Väl mött vid höstens aktiviteter!