Årsmöte 2017

Årsmöte SPF Seniorerna Nolaskogs avd 211, 14 februari 2017.

• Årsmötesförhandlingarna leddes föredömligt av ”nestorn” Elov Andersson med Kristina Lundberg som sekreterare.

Årsmöte SPF Seniorerna Nolaskogs avd 211, tisdag 14 februari klockan 13.00 i
Ö-viks Församlingshem.
Handlingar för årsmötet kommer att hållas tillgängliga på hemsidan i tid före årsmötet.
Vi bjuder på kaffe och semla.

Mycket välkomna !

Årsmöteshandlingar:
Förslag till dagordning vid årsmötet.
Verksamhetsberättelse för år 2016.
Valberedningens förslag till styrelse och funktionärer.

SPF Seniorerna -Nolaskogs årsmöte 2017
SPF Seniorerna – Nolaskogs höll sitt 42:a årsmöte i Örnsköldsviks Församlingshem tisdagen den 7:e februari.
Ett hundratal medlemmar hade hörsammat kallelsen och ordförande Ronny Edmark hälsade välkommen.
En högtidlig parentation hölls av Anders Nyberg. Under året hade 18 medlemmar lämnat vår förening. Akten avrundades med vacker psalmsång ackompanjerad av Bertil Sjödin på piano.
Årsmötesförhandlingarna leddes föredömligt av "nestorn" Elov Andersson med Kristina Lundberg som sekreterare.
Sedvanliga val vidtog och till ordförande på ett år valdes Ronny Edmark. Nyinvalda på två blev: Lars-Erik Morin, Svante Lundberg och Anders Mörtberg. Styrelsen för det kommande året består av: Ronny Edmark, Christina Eliasson, Ann-Marie Lundqvist, Lena Broddeskog, Hans Nordin, Eivor Grundström, Lars-Erik Morin, Svante Lundberg och Anders Mörtberg.
En stor eloge riktas till den avgående valberedningen bestående av Johan-Erik Westman, Rigmor Assarsson och Anders Nyberg. för det stora arbete man nedlagt inför årsmötet.
Ronny Edmark avtackade så John-Ivar Lundberg, Sven & Barbro Lundgren och Sven-Erik Sjöström när de nu lämnade sina styrelseuppdrag. Naturligtvis blev det även en blomma till Kristina Lundberg och Elov Andersson som så förtjänstfullt ledde årsmötet!
Årsmötet avslutades med kaffe, semla och sång till Bertil Sjödins toner.

Text och foto: Hans Nordin