Boule är inställt tills vidare! Vi återkommer när vi kan starta igen.

Plats: Boulebanan vid bussbyvallen. Hägglunds IP, Gullänget
Torsdagar kl 12.00.

Bouleutrustning - tag gärna med egna klot men det finns även några uppsättningar att låna för den som vill pröva på.
Ett parti boule börjar med att man lottar om vem som ska börja. Det lag som vinner lottningen kastar ut lillen mellan 6-10 meter. Sedan kastar laget ett klot mot lillen. Därefter kan det andra laget välja mellan att skjuta bort klotet om det ligger nära eller att kasta ett klot som hamnar närmare än motståndarens klot. När lagen har kastat varsitt klot bedömer man vilket som ligger närmast lillen. Det lag som ligger längst ifrån får då kasta ett klot igen. En ny jämförelse görs. Så fortsätter det tills att ena laget har kastat det antal klot det disponerar. Därefter kastar det andra laget sina resterande klot. När alla klot är kastade får det lag poäng för alla klot som ligger närmare lillen än motståndarens närmaste klot. Match spelas i regel tills det ena laget uppnår 13 poäng.

Spelet sker i form av:
Singel: (en mot en) tre klot per lag
Dubbel: (två personer mot två personer) tre klot per person
Trippel: (tre personer mot tre personer) två klot per person

Kontakt: Lennart Lundgren.,
mobil 0706367630

Vi hälsar även nya intresserade hjärtligt och varmt välkomna att delta i våra träffar!