Genom gemenskap och delaktighet ger vi seniorlivet innehåll

SPF Höstsol är en politisk och religiöst obunden förening för seniorer oavsett ålder.

Föreningen bildades 1975 vilket innebär att vi firar 50-årsjubileum 2025. För närvarande har föreningen 315 medlemmar och vi ser med glädje att fler och fler väljer att bli medlemmar i vår förening.

Höstsol har ett brett utbud av aktiviteter, bland annat resor, hälsa och motion, studiecirklar och studiebesök. Vi har medlemsträffar en gång per månad. Innehållet i träffarna har ofta en blandning av för seniorer aktuella samhällsfrågor och trevlig underhållning.

Vår värdegrund vilar på en bas av gemenskap – där våra medlemmar ska känna tillhörighet, delaktighet och bli sedda. Att träffas och ha det trevligt tillsammans är vad som ger seniorlivet innehåll och gemenskap.

Välkommen som medlem i vår trevliga och aktiva förening