SPF-appen

Ladda ner SPF-appen till din mobil/platta! Du kommer då att få aviseringar så snart en nyhet har publicerats på vår hemsida liksom på distriktets och förbundets hemsidor och du missar inga eventuella ändringar i programmet eller nyheter.

• SPF-appen - gratis att ladda ner och använda

Du hittar SPF-appen i "Play butik" (Android) eller "App Store" (iPhone). När du har laddat ner appen väljer du distrikt (Stockholm) och Mälarhöjden-Hägersten.
Appen är förstås gratis.

Du får genom SPF-appen tillgång till vår hemsida (dock inte direkt förstasidan, se nedan) med Senaste Nytt, Minnesbilder och Kalendarium med mera, som uppdateras löpande.

Du ska då få upp tre rubriker ovanför alla nyheter: Nyheter (som du är inne på).
Du kan välja "Filtrera nyheter" om du till exempell bara vill se föreningens nyheter.
Väljer du "Alla" får du nyheter även från förbundet och distriktet.

Om du klickar "Sidor" hittar du de flesta av vår hemsidas olika undersidor, dock inte förstasidan. Den hittar du om du väljer"Länkar" och klickar på vår förening.

Under "Länkar" hittar du hela vår hemsida och då även de nyheter som läggs på förstasidan som huvudnyheter, som presenteras med bilder överst på sidan, bland annat "På gång den närmaste  tiden". Där får du löpande en påminnelse om kommande aktiviteter. Klicka på hakarna (> eller <) för att bläddra till övriga huvudnyheter.

Adressen till hemsidan är: www.spfseniorerna.se/malarhojdenhagersten

****************************************************************

Några medlemmar har fått problem med SPF-appen av olika slag.
De flesta går att lösa om man avinstallerar appen och sen installerar om den.

För att avinstallera appen: Klicka på Inställningar (kugghjulet) sen Appar, där du letar upp SPF-appen. Klicka Avinstallera.

För att installera appen igen: Gå till Play butik (Androidtelefon) eller App Store (iPhone). Där väljer du Stockholmsdistriktet och sen Mälarhöjden-Hägersten som första gången du laddade ner appen.

Hör gärna av dig till mig, Margareta Regnström, i samband med våra möten om du vill ha hjälp med hanteringen av SPF-appen.