Hedersutmärkelser

Tre typer av utmärkelser finns enlig föreningens policy:
Hedersmedlem, Hederstecken i silver och Diplom "för värdefulla insatser". Utmärkelser fram t.o.m 2014 har hämtats från Eivor Woods genomgång av gamla dokument. Kanske har någon utmärkelse från äldre tid fallit bort.

Hedersmedlem
- En hedersmedlem ska under ca 10 år ha verkat på ett förtjänstfullt sätt som främjat föreningens syfte.
- Hedersmedlemmen ska vid utnämnandet ha lämnat sitt huvudsakliga uppdrag.
- Hedersmedlemmen tilldelas diplom som tecken på sin utmärkelse och även silvernål om han/hon inte   fått den tidigare.
- Hedersmedlemmen nomineras av styrelsen och utses på årsmötet.
- Hedersmedlemskapet gäller på livstid och innebär befrielse från att betala den årliga medlemsavgiften.

Silvernål (hederstecken i silver) med diplom
- Silvernål och diplom delas ut till förtroendemän, ledare och värdar som har gjort stora insatser för   föreningen under ca 5  års tid.
- Silvernål och diplom delas ut efter beslut i styrelsen.

Diplom
Diplom finns att dela ut till föreningsmedlemmar "för värdefulla insatser för föreningen".