Nästa lunchträff 3 maj

Anmälningslista till lunchträffen kommer att finnas på medlemsträffen i morgon fredag.

På gång under vecka 16 och 17

En påminnelse om aktiviteterna under denna vecka och nästa.

Stadionbesöket på onsdag inställt

Tyvärr måste studiebesöket på Stadion ställas in. Guiden är sjuk och det finns ingen reserv.

Intressant museibesök

"Sällskap på museum" var senast på Moderna museet för att titta på Lotte Lasersteins verk.

Öppen träff om Emma och Anders Zorn

En välfylld aula fick höra ett mycket intressant och trevligt föredrag.

Gratis konstvandringar i vår

Här kommer vårens nyhetsbrev med glädjande nyheter till alla konstvandrare från Marie Andersson och hennes kollegor på Konstvandringar Stockholm.

Protokoll från Pensionärsrådets marsmöte

Det var många ärenden på agendan, bl.a. den bristfälliga dokumentationen, den palliativa vården och [språk]utbildning av personalen, några av rådets prioriterade områden. Även regionens boendeplan och återkoppling om hantering av trygghetslarm vid akutlarm och de minskade verksamhetsbidragen avhandlades.

Bio Aspen 17 april

Nästa seniorbio på Bio Aspen är onsdag 17/4. Då visas "Den sista resan".

Pubafton/SPF-kväll

Det var dags för mars månads Pubafton/SPF-kväll på Villa Fridhem i onsdags.

Promenad i morgon som vanligt!

Trots att det är helgdag passar det väl bra med en morgonpromenad! Vi ses kl.10!

Långvandring från Rågsved till Farsta

Långvandringen i mars genomfördes delvis i lite blöta marker på spaning efter våren.

Försök inte lura mig... Gratis föreläsning

Polisens bedrägerisektion berättar om telefonbedrägerier. Plats: Aspuddens bibliotek Tid: 24/4 kl. 10.

Rabatterbjudande på museet Vrak vissa dagar i vår

Ditt entrépris 130 kronor (ordinarie pris 185 kr) Gäller max två biljetter samtliga tisdagar, onsdagar, torsdagar kl. 10-12 under april, maj och juni. I samband med besöket lämnas 20% rabatt i Mackverkets café mot uppvisande av biljett. Varmt välkommen till Djurgården och Vrak!

Fort men fel

Det gick lite för fort när våra aktiviteter den närmaste tiden lades ut under helgen. Under rubriken På gång den närmaste tiden hamnade en gammal lista.

Två rabatterbjudande från Kammarmusikens Vänner

Kammarmusikens Vänner har nu skapat bra förmåner och rabatter för medlemmar i SPF seniorer. Vi vill med det välkomna er och dela dessa upplevelser tillsammans. Försommar i skärgården och klassik musik i anrika Vaxholms kastell och Roslagens kyrkor