Information inför månadsmötet

Lite information inför vårt månadsmöte den 13 maj.

• Vårblommor

Måndag 13 maj kl 13.30, Bergshammarskommittén.
Underhållning av SPF Seniorerna Kiladalens egen Allsångskör.

Räksmörgås med öl eller loka och kaffe serveras pris kr 120,00 per person.
Anmälan till: Sonja Nilsson. 070–3005572 eller SMS, Birgitta Carlsson. 0155–52151.

Anmälan senast måndagen den 6 maj.
Betalas till föreningens: bankgiro 766–1259 senast den 8 maj. Ange ditt namn på betalningen.

Allsångskören: Vi träffas före varje möte kl. 12.45–13.30 på nedre plan i Tuna Församlingshem om inget annat meddelas. Ingen föranmälan. Allsångsledare: Björn Lövgren.

Bad/Vattengymnastik och Canasta har uppehåll till den 28 augusti.

Boule: Tisdagar kl. 10.00-12.00 på Enstaberga IP utomhus.  Det finns plats för fler boulespelare. Ingen anmälan det är bara att komma. Ansvarig: Sonja Bergström.

Fågelskådningen: Med Bert Lindgren. En gång kvar den 16 maj kl. 08.00 vid Torps säteri. Ansvarig: Catarina Ekström.

KPR-Kommunala Pensionärsrådet: Nästa möte den 17 maj är temat ”Nära vård” (God och Nära vård) och ”Volontärverksamhet”. Har du några frågor om det kontakta ansvarig: Margaretha Roos, telefon 072-2410100.

Resor:  240527 Gårdarna runt sjön. 240627 Trolsk Båttur. 240821 Vinön. 240926 Vreta Klosterbygden. Ansvarig: Margareta Johansson.

SPF-appen: Du har väl laddat ned SPF-appen? SPF-appen ger oss ett nytt enkelt sätt att informera och kommunicera med våra medlemmar och andra intresserade. Sista mars var vi 88 stycken som laddat ner appen. Vi kan bli fler. Ansvarig: Styrelsen

Vandringar: Vårens sista vandring är i Uttervik ca 4 km fredagen den 17 maj kl. 09.30. Parkering vid stora badet. SPF-skyltar visar vägen. Ansvarig: Orvar Norrby.

Aktuell information lämnas på mötet. Du får gärna informera de medlemmar som du vet inte har epost eller inte kan läsa vår hemsida. I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Vi har även en Facebooksida och ett Instagramkonto,
klicka här: https://www.facebook.com/SPFSeniorernaKiladalen  Följ och gilla oss gärna på Facebook och Instagram. Det skulle vara roligt om fler följde oss.

Välkomna!

SPF Seniorerna Kiladalen