SPF Seniorerna Kiladalen

• Styrelsen år 2024:: Elisabeth Lindqvist, Margareta Karlsson, Ingegärd Nylund, Bo Pettersson, Inger Frisk, Gunnar Löfling, Ingela Hansson, Pia Sundqvist, Astrid Löfling.

SPF Seniorerna Kiladalen

Föreningen bildades 1993 då var det 31 medlemmar. I dag (dec) 2023 är det cirka 300 medlemmar. Vårt område är hela Kiladalen och börjar i Stavsjö och sträcker sig ända till Nävekvarn.

Vi har månadsmöte andra måndagen i månaden kl.13.30 utom juni, juli, augusti. Alla möten är i Tuna Församlingshem, Iduns väg i Svalsta.  Aktiviteterna står på vår hemsida och de som har e.post eller SMS  får meddelande även den vägen.

På månadsmötet är det underhållning med olika innehåll. Det kan vara sång och musik eller någon som berättar något eller visar bilder. Vi får också förenings-information om vad som händer i vår förening. Kaffe och smörgås serveras och lotteri anordnas. Dessa träffar är mycket välbesökta.

Förutom månadsträffarna omfattar vår verksamhet studiecirklar, studiebesök, en landskapsresa, teaterresa eller andra kortare resor, boulespel, canastaspel, dans, vattengymnastik, naturvandringar.

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan.

Du kan anmäla dig som medlem genom att fylla i sidan "Bli medlem" eller tag kontakt med någon i styrelsen.

Välkomna!

Klicka här för att komma till sidan "Bli medlem"

Klicka här och läs föreningens stadgar

Text och bild: Ingegärd Nylund