Julbrev 2019

SPF Nolaskogs Önskar GOD Jul och Gott nytt år.

• Spf Nolaskogs Julbrev 2019

Kära medlem!

Vi närmar oss ett nytt årsskifte! Som senior har vi haft förmånen att ha upplevt många årsskiften. Nu är det återigen dags att nyfiket blicka fram mot ett nytt och händelserikt år.

Nya medlemmar fortsätter att ansluta sig till vår förening, vilket är glädjande!
Som pensionär har vi friheten att engagera oss i frågor som intresserar och berör oss, samt delta i olika aktiviteter efter förmåga.
Under året som gått har vi varit många som träffats på SPF:s månadsmöten med intressanta föredragshållare, lyssnat på sång och musik samt njutit av en god social samvaro. Vi har även kunnat delta i olika studiecirklar, berättaraftnar, festkvällar, utflykter och resor, både i vårt närområde samt utanför våra landsgränser.
SPF Seniorerna Nolaskogs målsättning är att även fortsättningsvis erbjuda varierande aktiviteter. Styrelsen försöker skapa och komma på nya, roliga och inspirerande träffar/evenemang för vår sociala gemenskap.
Men vad är det som våra medlemmar verkligen vill ha?

Vår önskan är att få ett nära samarbete med dig som medlem. Gör din röst hörd och kom med förslag på vad du vill att SPF ska förmedla. Har du något som du kan bidra med eller ge tips på? Vårt arbete är ideellt och vi behöver vara många krafter i vår verksamhet. Tillsammans kan vi skapa ett mervärde i vår tillvaro. Kontakta någon i styrelsen så får vi prata vidare.

Förutom att ha roligt och trevligt arbetar SPF med viktiga frågor som rör oss seniorer.
Det arbetas på bred front, alltifrån din lokala förening till distrikts- och centralnivå.
De frågor som står högst på agendan idag är:
- Nivån på våra pensioner – "det ska löna sig att ha arbetat".
- Boendefrågor – Det måste skapas boendeformer anpassade till seniorernas behov.
Det är viktigt att få en värdig äldreomsorg utifrån äldres behov och med goda personalvillkor. Ditt medlemskap är viktigt, ju flera vi blir desto större blir vår påverkan.
Vår ordförande inom SPF, Eva Eriksson, hävdar bland annat att "Vi (SPF) vill att det införs nationella kvalitetskrav inom omsorgen."

Till sist vill vi inom SPF:s styrelse tacka för det år som gått och önska er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År.

SPF Julbrev. KLICKA HÄR.