Julhälsning från SPF Nolaskogs: ”Håll ut det kommer ett efteråt.”

Bästa SPF-medlem!

Året 2020 lämnar vi bakom oss, det har varit ett år som inte liknat något annat.
Vi har varit och är fortfarande i en gemensam kris på grund av ett virus. Det finns mycket att se fram emot men också mycket som oroar runt om i vår värld. Allt i väntan på ett "efteråt" som vi inte vet någonting om. Vi måste vara rädda om varandra och tro på ett "efteråt"!
Ett nytt år har vi framför oss! Ett nytt år där vi hoppas kunna utveckla oss själva, där vi kan sätta nya mål och planera för trevligheter.

• God Jul och gott nytt år önskar SPF Nolaskogs

För en organisation som SPF har det varit en tuff tid. Vår verksamhet bygger på sociala träffar, aktiviteter och gemenskap. Tyvärr har vi tvingats ställa in våra månadsmöten sedan april 2020.
Under hösten började vi öppna upp lite smått, med att presentera aktiviteter där endast mindre grupper kunde delta och där vi kände oss trygga med att följa Folkhälsomyndighetens föreskrifter.
Nu är vi åter igen i ett läge där vi måste stänga ner all inomhusverksamhet.
Vi går in i en kallare årstid men vi måste försöka ta vara på möjligheten att träffas utomhus. Den sociala kontakten är viktig för oss alla. Ring en vän, ta den där promenaden. Vänliga handlingar hjälper oss behålla en positiv känsla. Har du idéer om hur vi kan anpassa och utveckla verksamheten inom SPF Nolaskogs är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

SPF har inte ställt in sin verksamhet – vi ställer om och försöker tänka i nya banor inför framtiden.
Vi ska fortsätta att påverka och granska politiken i både kommuner och regioner.
SPF:s ordförande Eva Eriksson påtalar vikten av att vi behöver bli flera medlemmar för att sätta högre tryck på politiker i kommuner, regioner, riksdag och regering "SPF ska vara garanten för att frågan om äldres vård och omsorg inte glöms bort".

På nationell nivå välkomnar vi regeringens resurstillskott till äldreomsorgen.
Vi har ingen aning om hur länge denna Corona-pandemi kommer att plåga världen. Det vi kan göra är att visa tålamod, stå ut och rätta oss efter de föreskrifter som presenteras.

Styrelsen vill önska er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År.

Ta väl hand om er, var rädda om varandra, håll i och håll ut.

SPF Seniorernas Julbrev. KLICKA HÄR.