Fulsälj - om tveksamma försäljningsmetoder och dina rättigheter som konsument

Webbinarium 14 november 2023, klockan 10.00.

Tyvärr finns det säljare som använder sig av mycket tveksamma metoder, och plötsligt står du där med ett avtal du egentligen inte behöver. Välkommen att vara med på vårt webbinarium om "Fulsälj", där du får lära dig mer om dina rättigheter när du handlar i butik, när du blir uppringd på telefon och när du handlar på nätet. Webbinariet är öppet för alla medlemmar. Sprid gärna inbjudan vidare.

Under webbinariet berättar Maria Wiezell och Christine Fransholm, konsumentvägledare och konsumentjuridiska experter hos Sveriges Konsumenter, om vanliga tillvägagångssätt och metoder så att du kan stå bättre rustad nästa gång du råkar ut för en säljare som använder fula knep.

Det finns möjlighet att skriftligt ställa allmänna frågor under webbinariet. Maria och Christine kommer att försöka besvara så många som möjligt.

Webbinariet vänder sig till alla medlemmar som är intresserade av att veta mer om konsumenträtt och att stärka sina kunskaper. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Datum & tid: Tisdag 14 november klockan 10.00–11.30. Du kan logga in från klockan 09.30.
Digitalt möte: Mötet genomförs som ett webbinarium på Zoom. För att delta behöver du en dator, läsplatta eller en smart telefon med internetuppkoppling.

Klicka här för att anmäla dig

Gör så här
Klicka på länken ovan och registrera dig. Efter registrering får du ett bekräftelsemail (confirmation) med en länk till webbinariet till den e-post du registrerat. Använd den länken för att ansluta till
webbinariet.

För frågor: Mejla info@spfseniorerna.se eller ring 08-692 32 50.

Varmt välkommen med din anmälan!
Veronica Sjölin, marknadschef

SPF Seniorerna förbundet

Webbinariet är en del av Arvsfondsprojektet "Konsumenträtt för alla!" där SPF Seniorerna är en av projektdeltagarna.