Styrelsemöte i SPF Seniorerna Kiladalen 231024.

Den 24 oktober hade vi höstens andra styrelsemöte i IK Tuns klubbhus i Enstaberga.

• Möte

Vi är just nu 297 medlemmar samt 14 vänmedlemmar.

Den planerade festen för nya medlemmar inställdes då enbart 3 av 25 inbjudna tackade ja. De som tackat ja blev istället bjudna hem till Inger som tillsammans med Astrid träffade dem, något som visade sig bli en trevlig eftermiddag. Vi konstaterade att vi bör bjuda in nya medlemmar till en träff med kortare intervall, senaste tillfället var 2021.

Vi tog beslut om nya attestrutiner, Margareta tillsammans med Inger hade gjort ett förslag. Funktionerna kassör samt ordförande kommer att kompletteras med detta dokument.

Margareta redogjorde för vår ekonomi som fortsatt visar sig vara god. Från och med 2025 kommer förbundet att höja medlemsavgiften med 30 kr något som vi kommer att ta upp på årsmötet.

Valberedningen kommer att delta på nästa styrelsemöte och då ska vi göra dem uppmärksamma på de nya funktionerna digitaliseringsombud samt ansvarig för folkhälsa och friskvård, två funktioner som tillkom i mars i år.

Text: Elisabeth Lindqvist

SPF Seniorerna Kiladalen