Styrelsemöte i SPF Seniorerna Kiladalen 230522.

Den 22 maj hade styrelsen vårens sista möte i IK Tuns lokal i Enstaberga.

• Kaffe och kaka smaka bra ute idag.

Vi diskuterade föreningens ekonomi, som visar sig vara fortsatt god och när det gäller antal medlemmar är vi fn 299, viktigt att vi alla hjälps åt att locka nya personer till oss.

Under en av dagordningens punkter deltog Lena Kock från Studieförbundet Vuxenskolan (SV)samt Catarina Ekström och Birgitta Eriksson, båda som våra studieorganisatörer, samt Margareta Johansson som reseansvarig.

Lena Kock redogjorde för vad SV kan bidra med för vår förening. Margareta berättade om hur hon planerar och beställer våra resor och Catarina och Birgitta berättade om sina planer inför hösten.

SPF Seniorerna hade skickat ut en enkät ang digital teknik som styrelsen gemensamt skulle svara på, vilket vi också gjorde.

Astrid har varit på ordförandekonferens istället för Inger då den kolliderade med ett månadsmöte. Inger och Ingegärd har deltagit på distriktets årsstämma.

Vi är många, även alla icke nämnda funktionärer, som arbetar för att vi ska ha trevligt i vår förening.

Vi avslutade mötet, som idag blev extra lång, med att önska varandra en fin sommar.

Text: Elisabeth Lindkvist
Bild: Ingegärd Nylund