Styrelsemöte i SPF Seniorerna Kiladalen 230814

Den 14 augusti samlades hela styrelsen i IK Tuns klubblokal för höstens första möte.

• Dags för dahlian.

Föreningens ekonomi är fortsatt god och vi är just nu 299 medlemmar. Vi har fått 12 nya medlemmar samtidigt som 9 medlemmar tyvärr har avlidit. Våra vänmedlemmar är 14 till antalet.

Vi diskuterade bl a attestrutiner något som hittills inte funnits dokumenterat men som nu ska nedtecknas.

Den hjärtstartare som inköptes under våren kommer att sättas upp i Tuna församlingshem. Inger har pratat med prästen Karin Tallberg, som lovat att kyrkan står för inköp och kostnad för ett skåp till hjärtstartaren då även de kommer att kunna ha del av den.

En träff för nya medlemmar planeras till den 16 oktober. Senast en sådan träff genomfördes var den i november 2021 och sen dess har vi fått 24 nya medlemmar, som nu kommer att inbjudas.

Programbladet för Hösten 2023 - Våren 2024 samt Vandringarna för hösten 2023 är nu klart och utskickat och vi konstaterade att vi har många trevliga möten, vandringar och resor framför oss.

Text: Elisabeth Lindkvist
Bild: Ingegärd Nylund