Boularna ångar på

Inomhussäsongen har nu varit i gång 4 veckor och vi har just klarat av höstens 2-dagarstävling, den 14:e sedan starten 2009.

Tävlingen spelas tisdag och fredag med 3 matcher per dag. Eftersom det är en individuell tävling lottas deltagarna till vilken bana de ska spela på och vem de får som partner.

Efter första dagens 3 matcher visade sig 2 damer och 1 herre ha vunnit alla sina matcher och de hade således bästa möjliga utgångsläge inför dag 2.

Redan i fredagens första match förlorade de båda damerna. I andra matchen förlorade herren och därmed var spänningen tillbaka inför den sista och avgörande fighten. I tävlingens sista match vann alla 3 sin match och de slutade därmed alla på 5 vinster.

Men - Susanne Andersson, som hade 2 vinster med sig från tisdagen vann alla sina 3 fredagsmatcher och slutade också på 5 vinster.

Det blev således till att räkna klotpoäng och resultatlistan fiskföljande utseende:

1. Conny Wittemyr
  2. Susanne Andersson
  3. Stina Gylling
  4. Signe Frisk
  5. Marianne Jansson
  6. Kåre Brettingen

Tävlingen avslutades med en enkel måltid, kaffe och kaka.

2018-11-13
Arne