Vårens 2-dagarstävling

Den gångna veckan spelades den 15:e 2-dagarstävlingen sedan starten i november 2009.

21 medlemmar ställde upp till spel på tisdagens tre matcher och på fredagens tre tillkom ytterligare 7 deltagare. Deltagarna lottades som vanligt samman parvis inför varje omgång. En omgång är cirka 30 min. och blåses av av tävlingsledaren.

Efter första dagens tre omgångar hade 2 deltagare vunnit alla sina 3 matcher och hade således ett litet försprång att gå på inför dag 2. 8 deltagare hade 2 vinster, övriga färre. I den första av fredagens omgångar vann de båda ledarnas resp. par och de behöll därmed sina positioner. I omgång 2 förlorade den ene av dem och i den 3:e föll den andre. Båda stod därmed på 5 segrar vid dagens slut. Ingen av de övriga nådde så högt. 5 nådde upp till 4 segrar och övriga 3 eller färre.

Prislistan fick därmed följande utseende:

1. Susanne Andersson                5 segrar + 23 klotpoäng
  2. Berndt Kjellgren                       5 segrar + 17 klotpoäng
  3. Signe Frisk och Arne Storkås  båda 4 segrar + 29 klotpoäng

Efter den gastkramande avslutningen smakade det gott med förtäring i form av smörgåstårta, dryck, kaffe och kaka

Nästa vecka (14) blir den sista före utestarten på Hanebol tisdagen den 9 april. Det blir då kombinerat arbete med banorna och träning inför seriestarten med hemmamatch mot Fengersfors den 23 april

Träningstider blir som vanligt tisdagar och fredagar kl. 10.00 – 13.00.

2019-04-01

Arne