Boule sommaren 2019

Detta har hänt i boulen under sommaren

Norra Dals Boule-serie startade 23 april med hemmamatch mot de senaste årens seriesegrare Fengersfors (8-8), fortsatte med oavgjort på bortaplan mot Laxarby/Skåpafors och en WO-seger mot Ed.

27 maj deltog vi i EDS-boulen med 7 par. Bäst lyckades Elsa och Kjell som kom till 8-delsfinal i A-gruppen och Iris och Barbro som kom till kvartsfinal i B-gruppen.

10 juni var det dags för distriktsmästerskapen, som vanligt i Högsäterföreningens regi. Vi deltog med 4 damlag, 2 herrlag och 2 mixlag. Bäst lyckades Astrid Mattsson, Gull-Britt Danielsson och Ann Wittemyr som vann damklassen och därmed fick en inteckning i vandringspokalen och 2000 kr. i resebidrag till förbundsmästerskapen. Bra gick det även för Gun Johansson, Iris Granlund och Margit Byh som kom på tredje plats i damklassen, samt Birgitta Gårdbäck, Leif Carlsson och Bernado Guerrero på 10 plats i mixklassen.

21-22 augusti hölls förbundsmästerskapen i Falkenberg, för andra året i rad. Vi ställde upp med 4 damlag, 2 mixlag och 1 herrlag. Bäst lyckades damlagen, med lag Mona Härd, Gun Andersson, Marit Storkås på 18 plats. bland de 31 lagen.

13 augusti startade bouleseriens höstomgång, också med 2 oavgjorda matcher, mot Fengersfors borta och Laxarby/Skåpafors hemma.

24 september avslutades serien, för vår del med seger borta mot Bengtsfors PRO med 12-4. Vi landade därmed på tredje plats bland de 8 lagen i serien, efter "omöjliga" Fengersfors och Ed.

2010-10-06
Arne