Musikafton på Ödas

På Restaurang Drottning Öda i Össby samlades på onsdagen 25 oktober ett 40-tal av medlemmarna i SPF Sydöland, för att tillsammans njuta god mat och få lite underhållning. Måltiden bestod av en 3-rätters buffé med lax, tjälknöl, potatisgratäng, kantarellomelett och en massa tillbehör, därefter pumpapaj och kaffe.

För underhållningen stod tre glada herrar, även de medlemmar, vilka stundom uppträder under namnet "Hickory´N´Tweed". De tre är från vänster i bild Björn Thambert, Göran Norregårdh och Anders Lundkvist. Artistnamnet kommer sig av att man delar intresset för både musik och hickorygolf. Den typen av golf spelas med klubbor tillverkade före 1935, där skaftet oftast är av hickoryträ, och man spelar i tidstypiska kläder, i alla fall på tävling.

Det blev en blandad repertoar med inslag av Paul McCartney, Bernt Staf, Olle Adolfsson med flera, därtill ett par humoristiska nummer hämtade från norska fjällvärlden. På det hela en kul kväll, tyckte de församlade och de som uppträdde.